آموزش ضرب و تمپو در شیراز

5/5 - (10 امتیاز)

از ایام قدیم هنر نواختن ضرب و تمپو در شهر های جنوبی ایران مورد پسند همگان قرار گرفته بود و پس از مدت کم علاقه و عشق نواختن ضرب و تمپو در همگان بوجود آمد حال با این مقاله قصد داریم تا شیوه آموزش ضرب و تمپو در شیراز را برای شما عزیزان شرح دهیم.

اصول آموزش ضرب و تمپو:

گاها خیلی از مدرسین مطالب ارائه شده در نوازندگی این ساز را به سبک و فرم دف نوازی ارائه میدهند که پس از مدت نه چندان دور هنرجویان از علاقه شان نسبت به این ساز کاسته شده و از هدف خود دور میشوند،حال هدف ما آگاه سازی شما در زمینه آموزش این ساز است.

ضرب چیست؟

ضرب،یا ضرب طلقی یا ضرب بوشهری به نوعی از تنبک گویند که در شهر های مرطوب نظیر بوشهر استفاده میشوند چرا که رطوبت باعث بد فرم شدن پوست تنبک های چوبی میشود به همین علت از طلق یا نوعی صفحه پلاستیکی در ساخت آن استفاده میکنند.

تمپو چیست؟

تمپو یا داربوکا سازی کوبه ای بسیار مطرح است که علاقه مندان و طرفداران زیادی در کشور های مصر،ترکیه،عربستان و حتی آفریقا دارد

این ساز مکمل ضرب میباشد و در کنار یا بالا و پایین هم قرار میگیرند یا گاها نوازندگان از پایه جهت نواختن آن استفاده میکنند.

نواختن ضرب و تمپو سخت است؟

بی شک ساز نوازندگی ساز های کوبه ای نظیر دف،تنبک،کاخن،هنگدرام و … از مابقی ساز ها همچون پیانو،گیتار،سنتور و … ساده تر می باشد اما گل سر سبد ساز های کوبه ای یعنی ضرب و تمپو از سهولت بیشتری برخوردار است و نوازندگان از همان جلسه اول شروع به نواختن همرا با آهنگ های شاد جنوبی میکنند،که همین امر باعث افزایش علاقه و شور و هیجان در افراد میکند و باعث شادی آنها میگردد.

تاثیر نواختن ضرب و تمپو بر بدن و مغز

واحد سوخت و ساز در بدن کالری است و با خوردن غذا کالری جذب میشود و با تحرک از دست میرود

وقتی که نوازندگان ضرب و تمپو ساز مینوازند تحرک نسبتا زیادی در آنان مشاهده میشود که همین امر باعث افزایش متابولیسم در بدن آنان میگردد و باعث میشود همانند ورزش های بدنسازی عضلات آنان تقویت گردد

و جابجا کردن دستان و حفظ قطعات باعث افزایش فرایند مغز میگردد و حافظه های کوتاه مدت و طولانی مدت را قوی تر میکند.

آموزش ضرب و تمپو در شیراز آیا همراه با مدرک و گواهی نامه بین المللی است؟

کلیه دوره های آمزشی مجموعه فنی و حرفه ای بهزاد دارای مدرک پایان دوره معتبر بین المللی است و این دوره نیز از این قائده مستثنی نیست و هنرمندان پس از گذراندن دوره و رسیدن به سطح مطلوب و گذراندن آزمون مدرک دریافت میکنند.

این مقاله نیز برای شما ارزشمند خواهد بود

بعدی
خرید و فروش هنگ درام در شیراز
قبلی
آموزش گویندگی در شیراز

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سحر رزمجو
    اسفند 6, 1401 10:27

    استاد بقاپور شما بی نظیر هستید،خیلی سر کلاس شما احساس خوبی دارم همیشه شاد و سلامت باشید😍🤍

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس با ما