آموزش تنبک در شیراز

5/5 - (30 امتیاز)

ساز تنبک ساز اصیل کوبه ای ایران زمین می باشد که در سالیان گذشته تغییر شگرفی در زمینه نوازش آن پدید آمده است، این ساز را مادر ساز های کوبه ای ایرانی مینامند چراکه به علت گستردگی تکنیک و فرم های نوازندگی افرادی که این ساز را می آموزند، پس از آن به راحتی با سازهای دیگر به خصوص ساز های کوبه ای مانند دف،داربوکا(تمپو)،کاخن و … ارتباط برقرار میکنند.

تنبک
تصویر ساز تنبک

اصول نوازندگی این ساز با سبک های مختلف آموزش ارائه میگردد که جامع ترین . پایه ای ترین مکتب آموزش ساز تنبک مختص به مرحوم استاد حسین تهرانی می باشد که وی از هنرجویان ارشد مرحوم استاد صبا بوده است.

اینجانب با تحقیق بسیار در زمینه نوازندگی تنبک و آشنائی با سبک های مختلف آموزشی و بررسی بیش از 150 جلد کتاب تنبک مفتخر هستم که چکیده ای از این کتاب ها را با نام گلچین قطعات تنبک در اختیار هنردوستان گرانقدر بگذارم،لذا عزیزان در زمان نچندان دور میتوانند این کتاب را در وبسایت shirazpan.com دانلود کنند.

لازم به ذکر است کلیه کلاس های تنبک نوازی بنده با رعایت اصول آموزش به شرح زیر است که هنرمندان پس از فراگیری این دروس، میتوانند مدرک بین المللی فنی و حرفه ای اخذ کنند.

1)درک و دریافت تئوری موسیقی و مبانی نشر صوت

2)اصول گرفتن ساز و نحوه صحیح برقراری ارتباط

3)بررسی صدادهی و جنبه های مختلف در نوازندگی

4)آشنائی با قطعات مختلف

5)درک ریتم و تشخیص ریتم،سرعت و …

6)تکنیک های نوازندگی اساتید مختلف

7)اصول بداهی نوازی

8)اصول همنوازی، دوئت و گروه نوازی

9)آشنائی جامع با ضرب خوانی و شناخت تصانیف مختلف

10)آشنائی کامل با وزن خوانی و اصول نواختن نتهای کتب مختلف تنبک نوازی

لازم به ذکر است اولین کتاب در زمینه آموزش نوازندگی ساز تنبک ویژه افراد استثنائی و روشندل در دنیا به نوشته بنده حقیر میباشد که به سه زبان ترجمه و با خط بریل در سازمان یونسکو قرار گرفته است.

بعدی
گروه نوازی هنگ درام
قبلی
آموزش تخصصی میکس و مستر صدا

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس با ما