آموزش دف در شیراز | کلاس دف در شیراز

5/5 - (16 امتیاز)

اگر قصد دارید در نوازندگی ساز دف موفق شوید میتوانید این مقاله را که در زمینه آموزش دف در شیرازاست بصورت کامل مطالعه کرده و جهت مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

دف و آشنایی با سازی از جنس ایرانی

اگر به موسیقی سنتی و موسیقی ایرانی علاقه داشته باشید ، حتما دف ،یکی از ساز های مورد توجه شما خواهد بود. ساز دف ، یکی از سازهای کوبه‌ ای معروف در موسیقی ایرانی است.

چنان‌که از کتاب‌های موسیقی و نوشته‌ها و اشعار برمی‌آید، در دوره اسلامی ایران، این ساز برای پشتیبانی از ساز و حفظ وزن به کار می‌رفته و رکن اصلی مجالس عیش و طرب و محافل اهل ذوق و عرفان بوده که قوالان هم با خواندن سرود و ترانه آن را به کار می‌بردند. در کتاب‌های لغت در معنی دف یا دایره می‌نویسند:

آن چنبری است از چوب که بر روی آن پوست کشند و بر چنبر آن حلقه‌ها آویزند. در قدیم برای آنکه طنین بهتری داشته باشد روی دف پوست آهو می‌کشیدند.

تاریخچه دف :

کلمه دف در اصل عبری است و معنی کوبیدن را می دهد.

هرگاه سیر فرهنگی ؛ اجتماعی دف را به عنوان یکی از ابتدائی‌ترین سازهای کوبه ای بنگریم به این نتیجه می رسیم که این ساز با صدای گیرایش هیچ‌گاه متعلق به فرهنگ یا

مکان خاصی نبوده،چرا که ردپای پیدایش و ساخت اولیه آن را به هیچ قوم یا ملیتی نمی توان نسبت داد.

ساختن، نواختن و استفاده از این ساز همواره در فرهنگهای مختلف متداول بوده و در هر قوم با توجه به آداب و رسوم و سنتهای حاکم، کاربرد ویژه ای داشته است جایگاه دف

در میان اقوام قبایل همواره متداول بوده است.

 

ساختمان دف را می‌توان به اجزای زیر تقسیم کرد:

  •     کلاف اصلی
  •     پوست
  •     حلقه‌ها
  •     گل‌میخ‌ها

 

آیا نواختن دف سخت است؟

بسیاری از افراد برای آغاز نمودن آموزش موسیقی  سنین پایین تر را مقبول می دانند اما علاقه و تمرین از مهمترین فاکتور های یادگیری موسیقی می باشد. در واقع هیچ سازی آسان یا سخت نیست و برای نواختن هر کدام بایستی روزانه تمرین کنید. خوب نواختن هر سازی به دو عامل زمان و تمرین نیاز دارد.

و جهت تقویت بهتر تئوری موسیقی خود میتوانید از کتاب آموزش تئوری موسیقی استاد پرویز منصوری استفاده کنید.

اصول صحیح تدریس ساز دف:

اینجانب پس از تحقیق بسیار در خصوص نوازندگی این ساز و نواختن بیش از 150 جلد کتاب آموزش دف به نتایج چشمگیری در خصوص آموزش و سبک صحیح هنردوستان این ساز رسیده ام که حاصل این تحقیقات علاقه مندی بیشتر هنرجویان و نوازندگان به این ساز شده است که همین امر باعث شناخته تر شدن این ساز شده است و علاقه مندان زیادی را به سمت خود کشانده است.

برای مشاهده نمونه ویدیو آموزشی دف کلیک کنید

آیا پس از کلاس آموزش دف در شیراز و آموختن این ساز میتوان مدرک دریافت کرد؟

آموزشگاه فنی و حرفه ای بهزاد تحت مدیریت علی اصغر بقاپور این نوید را به هنرجویان خود میدهد که عزیزان پس از آموختن کامل مطالب تئوری و عملی در سطح متوسطه میتواننند جهت شرکت در آزمون مد نظر شرکت کرده تا پس از گذراندن این آزمون با نمره مطلوب مدرک فنی و حرفه ای دریافت کرده که این مدرک در 183 کشور در دنیا مورد تایید و ترجمه میباشد. آموزش دف در شیراز

بعدی
آموزش ریتم
قبلی
گروه نوازی هنگ درام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس با ما